TV: “Borde vara hårdare straff”

jenny

Foto: TV4

INTERVJU. En festkväll med vänner blev plötsligt en skräckkväll. Jenny våldtogs och misshandlades svårt. Lyssna på hennes skakande berättelse.

På väg mellan två fester mötte Jenny och hennes vän fyra killar. Men istället för att hamna på en fest befann de sig plötsligt i ett öde område, omringat av skog.
Sedan gick allt snabbt.

Jenny blev slagen med en batong och förlorade medvetandet. När hon vaknade upp blev hon brutalt våldtagen.

I en intervju med Misstänkts Joanna André berättar Jenny om kvällen som förändrade hennes liv, hur det kändes att möta våldtäktsmännen i domstolen — och hur hon slutligen lagt den brutala upplevelsen bakom sig.
- Jag tänker varken lägga ner energi på att hata dom eller någonting annat. De får leva sitt liv, så lever jag mitt.

  • OBS! Videoklippen är flyttade
    Alla videoklipp är bortplockade från Kriminalkanalen. En utökad version av Krimarkivet finns på Nyhetskanalen.se och på TV4Play.se Klicka här!
Skriv ut eller dela:
  • Skriv ut artikeln
  • Facebook
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • Tipsa via e-post

46 kommentarer

  1. 2009-04-20 23:16 camilla

    Sätt ut namn o bild på asen,speciellt när de är dömda,så att alla i Sverige får se vilka de är! De har avverkat sin rätt till anonymitet!

     

  2. 2009-04-20 23:19 Jonas Sjögren

    Jag tittade precis på detta inslag, tycker naturligtvis väldigt synd om Jenny och önskar henne allt gott i livet.

    Men en helt annan sak som slog mig: detta med att uppge förövares ursprung/nationalitet etc. är ju naturligtvis alltid ett känsligt ämne - varför ansågs det motiverat att i det här reportaget berätta att tre av killarna var Göteborg och en “hemmahörande i Finland”? Är det inte någon slags journalistisk policy att ursprung är irrelevant i sådana här fall och att man därför i allmänhet inte anger detta?

     

  3. 2009-04-20 23:20 camilla

    Inför livstids utvisning för de jävla asen! + Kastrering

     

  4. 2009-04-20 23:22 SD

    De uppger inte nationalitet för att det är självklart att de har invadrarbakrund.

    Och det får man ju inte på peka

     

  5. 2009-04-20 23:24 SD

    Rösta på Sverigedemokraterna.
    De är de enda som vill ta tag i problemet

     

  6. 2009-04-20 23:25 Maria

    Jag tål verkligen inte när tjejer blir utsatta för något sånt här hemskt. Om jag vore domare skulle jag personligen låta de stå för deras kast genom at kapa av den! Den enda vägen till ett bättre Sverige!

     

  7. 2009-04-20 23:25 SD

    De säger i programmet att rädslan har ökat.
    Kan man kanske koppla det till att invandringen ökat något enormt

     

  8. 2009-04-20 23:27 Jonas Sjögren

    Men de säger ju att han är från Finland? Varför är det relevant? Risken finns ju att man ställer finnar i dålig dager.

     

  9. 2009-04-20 23:39 Justice for all

    Man blir så ***** förbannad och upprörd.
    Det är så sjukt att påföljden inte är hårdare.
    Vatten och bröd och 10års straffarbete samt enkelbiljett för de som inte är medborgare.

     

  10. 2009-04-20 23:42 Bertil

    Hur kan förövarna komma så billigt undan,Jenny hade väl mest tur att hon kom undan med livet i behåll.Dom här våldtäktsmännen år väl egentligen en fara för varenda kvinna i hela Sverige och borde spärras in under mycket lång tid.Och även kastreras,Hur många kvinnor får inte livet förstört vid såna här gängvåldstäkter,det utreds ju en härva i Södertälje med gärningsmän som verkar vara lika råa och hänsynslösa som dom här som våldtog Jenny.Hur många kvinnor skall offras innan straffen blir så höga att de avskräcker våldsverkarna, Tyvärr så nämndes inte vilken etnicitet dom här förbrytarna hade.

     

  11. 2009-04-21 00:15 Maya

    Jag såg nyss programmet och blev riktigt upprörd hur kvinnor behandlas i samhället i övrigt som på rättegång. När kommer jämlikheten i samhället??Vart tog respekten vägen för alla mänskliga varelser? ÄR DET SÅ SVÅRT ATT VARA RIKTIGA MÄN NU FÖRTIDEN?
    Är TRÖTT PÅ ATT HÖRA ATT DET HAR MED BARNDOMEN ATT GÖRA ETCETERA.FAKTUM ÄR ATT DE FLESTA BARN SOM KOMMER FRÅN SPLITTRADE FAMIJER OCH HEM SOM BEVITTNAR VÅLD OCH BLIR UTSATTA FÖR VÅLD-BLIR INTE VÅLDTÄKTSMÄN FÖR DET,UTAN DET HANDLAR SOM DET HAR ALLTID VARIT-OM RESPEKT,ATTITYDER OCH MANNENS RÄTT TILL SEX I SAMHÄLLET! OCH DET HANDLAR OM KILLAR/MÄN I OLIKA SAMHÄLLSGRUPPER,RAS O ÅLDER!Hur förklarar man annars att kvinnor inte våldtar,visst finns det kvinnliga pedofiler men inga kvinnor som våldtäktsmän,hur många kvinnor antastar en ung kille på 16år för att han bär baggypants så att kalsongerna syns?vet någon det?Det för att det inte HÄNDER!

    *Det inte offret som ska ifrågasättas.När ska advokater,domare och samhället ifrågasätta killarnas beteende?respekten?och sexuella vanor????Hur många advokater frågar förövarna om deras storlek på snoppen eller hur många kvinnor de haft innan??Det är tydligt att det är killar som våldtar Så koncentrera er på att döma och ifrågasätta dem!
    Näh sjutton det dags för kastrering av hela paketet för våltäktsmän och pedofiler!!Då kommer vi få se en reaktion o minskning,men vet att Sverige kommer endast hänvisa till de mänskliga rättigheter .MEN vart tog de våldtagnas kvinnors rättigheter vägen?Om förövarna begår ett grovt brott så har de förbrukat sina mänskliga rättigheter för gott!! Sluta ge stöd åt förrövarna och lägg pengarna på brottsoffer istället!

    /Min bror är ingen våldtäktsman, trots våran barndomserfarenheter

     

  12. 2009-04-21 06:24 Gretchen Meyer

    Känner verkligen med tjejen. Hur kan man göra så?
    Straffen borde verkligen skärpas i Sverige. Hon borde få 30 miljoner i skadestånd. Skändad ,misshandlad och antagligen märkt för livet, hur ska hon kunna gå vidare när hon blivit utsatt för något sånt här?

     

  13. 2009-04-21 19:22 Ronny

    Jag är en man som börjar bli trött på skitkastningen av män. Män är inte svin, det är sjuka djur som tror att dom är män som förstör för oss män. om jag tittar mycket på en tjej på krogen och blir lite kär så blir jag genast ett jävla psykfall som vill köra i tvåan mot hennes villja. Tänk om jag följer henne lite hem på avstånd för att få lite fakta om henne då åker man väl dit för grovt ofredande.. jag vill inte ha en tjej som håller på med one night grejer det kan vara liksom jag tycker att tjejer ska göra samma sak mot killar. JAG ÄR MAN JAG ÄR STOLLT ÖVER ATT JAG BARA LEGAT MED 2 SOM JAG ÄLSKAT På 37 år.
    våldta någon finns inte

     

  14. 2009-04-21 22:07 Viktoria

    Män är ju inte djur .Varför beter då sig en del som sådana?

     

  15. 2009-04-21 22:26 Maya

    Det är just det som är problemet o som är skrämmande vådtäktsmän är inga djur!!Djur våldtar inte utan de är killar o män i alla åldrar som tror o kallar sig för män o med andra ord smutskastar riktiga män som verkar finnas få av.De är vanliga människor som alla andra o som finns bland oss,en våldtäktsman har många ansikte,ålder,olika raser etc.
    Du missar poängen,såg du inte programmet?Det solklart vad dessa vidriga killar har gjort!!De här killarna följde inte med jenny på avstånd för att de var “lite kära” Utan för att våldlta,misshandla o råna alltså stod de och väntade på deras offer, o de var flera st kan man bli mer omanlig än det här-I dont thinks so!! Man kan inte vara blind för länge!
    Följer man efter en tjej som har inte visat intresse efter en krog sväng då är man en stalker! Hur man än vänder på det.
    Det är ingen som ifrågasätter din R manlighet utan vi snackar om våldtäksmän här!

     

  16. 2009-04-23 17:04 Lasse

    Varför beslagtar inte polisen “vapnet” det borde vara självklart för dessa j-r

     

  17. 2009-04-25 16:04 Uffe

    Bra att ni på kriminalkanalen tar upp detta ytterst allvarliga och aktuella samhällsproblem!

     

  18. 2009-04-27 03:48 Q

    vi borde ha haft elektriska stolen till såna här grejer som våldtäkt pedofiler osv

     

  19. 2009-04-27 11:20 örebroarn

    tjha vi tar in fullt med kvinnohatare och som tycker att vi kvinnor ej har något värde i dessa människor värld,men varför tar vi in dom och sedan undrar vi varför våldtäkter ökar här i sverige när vi öppnar gränserna för dom

     

  20. 2009-04-27 20:33 Ingo

    Varför förs det ingen statistik vilka det är som våldtar?
    Vad har de gemensamt ? Är de ifrån ett specifikt område etc. Sverige har flest våldtäkter i europa och ingen precis statistik finns ??
    Tydligen är det inte ett prioriterat brott i sverige.
    Men det som förvånar mest är att ingen kastrering utförs på våldtäktsmän som återfaller.
    I sverige är det den kriminella som är ett offer.

     

  21. 2009-04-27 23:53 Mattias

    SVERIGEDEMOKRATERNA ÄR DET ÄNDA PARTI SOM TAR SAKER SOM DETTA PÅ ALLVAR.

     

  22. 2009-04-30 21:07 Jonas Karp

    Jag vill fortsättningsvis äta pizza i Sverige. In med mera mångkultur, annars dör jag av svält!

    Tjohoo!!!

     

  23. 2009-05-01 17:26 Karin Holmström

    Det är bara att lyssna till hennes berättelse och se bilderna. Det säger allt.
    Det måste bli mycket hårdare straff för den här typen av övergrepp.
    Grov misshandel och våldtäkt ska inte ge så korta straff som de här killarna fick. I vanliga fall ges MYCKET hårdare straff för sån grov misshandel.

     

  24. 2009-05-04 20:24 örebroaren

    utvisning utvisning detta tål att upprepas,då är det för all framtid.Inte att dom kommer tillbaka med en annan identiet som dom köpt ,många som gör det.Ta kort och dna så stoppar vi redan vid gränsen in och ut för att slippa ifrån straff.Är det på detta sättet vi ska tackas,vi det hjälpande folket men otroligt blåögda,och mesiga

     

  25. 2009-05-04 23:06 kk

    Om man röker i Amsterdam och blir tagen i sverige med THC i kroppen begår man ett brott då ???

     

  26. 2009-05-04 23:36 M

    Verkligen hemskt detta med Jenny.. fy fan..! vet hur hon känner sig..
    men bara för att en av dom är utländsk måste man inte dra alla utländska över en linje.. det finns svenskar som våldtar..

     

  27. 2009-05-06 00:04 Janne Z.

    Jag har sett och lystnat på inslaget med dej Jenny och jag tycker du är jävligt tuff och ärlig som går ut med detta. Det borde fler göra, för sådanna där grisar skall hängas ut, hellst med bild, födelsenummer och aderess. Varför skall det vara så mycket bevisning då det gäller övergrepp mot kvinnor och barn, då ingen bevisning knappt behövs då det gäller typ narkotikabrott? Jag tycker lagen är lite snedvriden då det gäller övergrepp. Nej livstid för våldtäckt och mycket högre skadestånd. Janne Z.

     

  28. 2009-05-07 01:01 Kurtan

    Pröva detta:
    Rita upp ett diagram t.ex mellan 1990 och 2009.
    Lägg in två kurvor i diagrammet.
    Låt kurva ett representera invandringen och kurva två antalet våldtäkter.
    (Mycket fakta går att få fram på nätet).
    Dessa kurvor följer varandra. Jag har testat.

    Det är så här: Vissa kulturer som håller på att inplantera sig i Sverige har ingen som helst respekt för svenska flickor. Ofta är det religionen som är boven.
    Svenska flickor kallas “otrogna” med dom kan man göra vad man vill. “Men rör inte min syster”.
    Detta är sanningen som media av någon outgrundlig anledning med svett och möda försöker att dölja.
    Men det kommer inte att fungera.
    Sanningen om det svenska mångkulturella experimentets misslyckande kommer att avslöjas.
    Många äro dom huvuden som då tvingas upp ur sanden.

    En annan sak: Jenny har rätt. Straffen måste höjas. Kraftigt. Som det är i dag daltas det med brottslingar - ofta glöms brottsoffren nästan bort.
    Det är ju löjligt detta med att döma till tre månaders samhällstjänst ( Lövkrattning ) för t.ex misshandel.
    Dom skyldiga skrattar ju bara.
    Nää - bygg fler fängelser. Det blir dyrt - men det är tyvärr nödvändigt. Om man bygger dom med ” stampat jordgolv ” blir det ju lite billigare.
    Öppna resebyråer som bara säljer enkelbiljetter. Skicka dit dom som kommer ut ur fängelserna.

    Då kanske det blir ordning och reda i detta land.

     

  29. 2009-05-08 11:19 ray

    Namn o bild i tidningar,
    är det utläningar utvisning på livstid

     

  30. 2009-05-08 11:28 Lippan

    Rösta på sverige demokraterna!! Nu får det väl ändå vara nog, ut med invandringen, dom ska fan inte inbilla mig att det INTE har med det att göra??? Jag bor själv nedanför stället där tjen blev utsatt INGET trevligt område, där vågar man inte ta spårvagnen på kvällen eller sena eftermiddagar. Hur många brott står inte invandringen för nu i sverige????? Det va fan så mycket lugnare för typ 10-15 år sedan.. NÄ UT MED FANSKAPEN ELLER?????????

     

  31. 2009-05-12 23:03 CN

    Jag håller med SD med flera RÖSTA PÅ SVERIGE DEMOKRATERNA!!
    Är de invandrare och inte kan följa våra lagar så skicka ut dem!Tänk så mycket vi skattebetalare hade kunnat göra för dem pengarna,rehabliterat offrena?Sitta i ett rum med tv och tv spel är fan inget straff,de hade antagligen gjort det hemma ändå.
    Det var ju inte länge sen en invandrare kom hit, tog första bästa tillhygge och slog ner en man för att sitta i våra svenska fina fängelse och försörja familjen där hemma.Hur i helvete tror ni det känns för offrets familj?Ett liv tas och så många liv går i sprillror för att han tyckte att han hade rätten att ta en annans människas liv?
    Fy fan säger jag bara.Sverige måste vakna upp och skärpa till sig, sluta jiddra om att dem har ett trasigt land då få dem ju göra rätt för sig och jobba som alla andra annars få vi ett trasigt land.Ni ser ju bara vad som händer i Malmö nu och vad består befolkningen av där?Joo just invandrare.
    Jag är trött på att alla våra pengar ska gå till dem,skicka ut dem istället så ha vi löst det problemet.

    Trött på fegar svenskar,våga stå emot!

     

  32. 2009-05-15 06:11 Stig

    Bland alla kloka förslag om straff (i ordets rätta bemärkelse) vill även jag lämna mitt bidrag:
    Grov våldtäckt och gruppvåldtäckt skall bestraffas med kemisk kastrering som inte skall upphävas förrän våldtäckts-”mannen” genomgått fem års psykoterapi som han skall bekosta själv.
    Men innan dess skall han få ett mycket långt fängelsestraff (inkl. 10-12 tim. arb.dag 6 dagar i veckan. På så vis finansierar han lite av fångvårdskostnaden).
    Offret skall ha skadestånd på minst en halv miljon kr. från staten som förövaren sedan måste betala tillbaka när han kommer ut från kåken och börjar jobba. Betalar han inte åker han in på straffarbete igen för att arbeta av skadeståndet.
    När det gäller invandrare skall de utvisas på livstid (efter avtjänat straff, inbetalat skadestånd och kastrering) så det blir med andra ord många utvisningar.
    I Norge är det tillåtet att redovisa för hur många som är invandrare bland brottslingarna. En rapport från polisdistriktet i Oslo från 2007 visar att invandrare stod för 72,8 procent av våldtäkterna.
    Vilket av riksdagspartierna vill ens komma i närheten av välförtjänta straffsatser. Svar: INGET.
    Återstår då alltså bara Sverigedemokraterna som vill ha rejäla straff och inte massimportera nya våldtäcktsmän och rånare.
    Största problemet är bara att de flesta svenskar röstar med plånboken och inte med tanke på vilket samhälle de vill ha. Inte förrän de drabbas själva av t.ex. det stackars (men tappre!) Jenny fått genomlida.

     

  33. 2009-05-15 09:33 Kristianstadsbo

    jag håller med camilla att dom ska utvisas och kastreas dom jävlarna sen ska dom bli behandlade pricis som offret

     

  34. 2009-05-18 18:08 T.S.A

    Svenska tjejer och kvinnor:
    Det är bara för Er att vänja Er vid tanken på det här. Acceptera villkoren. Det är politiskt beslutat att Ni ska vänja Er.
    Statistik talar sitt tydliga språk, och det vet de folkvalda om. De folkvalda är just folkvalda för att folk har valt fram dom, och dom lever i symbios med PK-media. Så är det.
    Skulden ligger hos dom som har valt våra folkvalda, de folkvalda och PK-media.

    Jag är hemskt ledsen för Er skull, men så här är det. Det är bara att acceptera eller göra något åt det. JAG har inte valt dessa förrädare. Tvärtom - jag vill rösta bort dom.

     

  35. 2009-05-18 20:03 Skoglund

    Alla som röstat fram de sju sittande partierna har skuld i detta dåd. Massinvandringen måste få ett slut.

     

  36. 2009-05-18 23:08 rädd tjej

    Ja håller med i allt Stig säger!! Bra sagt!
    Är själv så trött på att aldrig känna mig trygg, förstår mig inte på ” vissa” män som kan kalla en hora, tafsa, stirra precis som att de kommer våldta dig när som helst, för att man avisar dem!! Ibland önskar ja att vi tjejer fick ha elpistol så man kunde sätta vissa idioter på plats å slippa vara rädd.

     

  37. 2009-05-20 11:57 Jonty

    Läs också om 53 och 54 åringaran som på nattåget våldtagit en 14-åring… Rent ut sagt för jävligt och förstår inte hur man kan bete sig på det sättet, en annan människa, samma uppbyggnad som vi andra… det kopplar fan inte!
    Dags att vi normalt funtade människor visar att det inte är okej! Jag skulle vilja gå så långt och säga att media och politikerna är de största bovarna. Sen vart är familjens ansvar? Är det bara att tömma och glömma?

    Sätt er ikväll och slå på TV och fråga er: vad är det ni ser? Är det överhuvudtaget positivt utvecklande? vad handlar programmen om? Finns två ämnen som man kan kalla grundämnen för dagens tv-program, dessa är sex och våld (har jag fel) I dagens samhälle är det inte bra att vara ödmjuk och omtänksam, man ska vara stenhård, inte visa känslor och ligga med så många man kan och behandla andra som skräp…VA FAN MEDIA? Skärp er!

    Politikernas skuld? Ja, man kan väl börja med integrationen, behöver inte nämnas nåt där… Helt uppenbart hur kasst den sköts. Straffskalan; 4 år för att fifflat bort nån miljon, nån månad för att ha förstört en annans liv… Politikerna säger rakt ut i våra ansikten att de bryr sig mer om pengar än om liv… Mesiga politiker som inte vågar göra något!
    Nej jag är inte en arg pensionär, jag är 25 och stolt över att vara den jag är omän man blir överkörd av dessa “alpha hanar” som enligt media och politiker ska styra… Flytta den positiva lampan från machokulturen och sätt den på de omtänksamma jäkla skitmedia som för övrigt enbart drivs av vinstintresse och skiter i sitt ansvar!

    Sen behövs det ju en stor dos ansvar från föräldrar också, detta ansvar sträcker sig längre än till tillverkningen av ungen och att stå och skrika på diverse sportevengemang. Ansvaret handlar också om att uppfostra sin unge på ett bra sätt så hon/han respekterar allt och alla, visa på vad som är rätt och fel, det är inte skolans ansvar om ni trodde det, skolans ansvar är i grund och botten att undervisa barnet i de olika ämnena!

    Så, där fick jag sagt mitt nu ska jag äta tacos och tänka på något positivt!

     

  38. 2009-05-21 14:42 DD

    svar på THC frågan.. du måste vara amatör du tror väl inte att tullen har tid att ta pisse prov på alla som varit i holland sen andra sidan har dem heller ingen rätt att ta dig om du inte ser misstäksam ut…? aå länge du inte smugglar med dig begår du inget brott… eftersom det är trots allt lagligt att knarka där..

     

  39. 2009-05-26 01:51 Ynnhoj

    Efter den tragiska diskoteksbranden i Göteborg 1998, då
    40 personer omkom så kunde polisen till sist gripa 3 unga
    män som skäligen misstänkta. I TV1:S nyhetsprogram
    som vid denna tid började kl 21.30 tog en kvinnlig
    journalist upp hela historien och beskrev den då påföljande
    vis: ” Snart efter branden kom det igång ett rykte att tre
    Svenska skinheads med nazisympatisörer ligger bakom
    branden, och nu har också polisen gripit tre unga män
    som skäligen misstänkta för attentatet”.
    De flesta som hör detta drar naturligtvis slutsatsen att det
    var tre svenska skinheads som låg bakom det hela.
    Lägg märke till att ingeting av det som sades var osant.
    Det är sättet att lägga fram det på som är intressant.
    Det skulle se ut som att det var Svenska ungdomar som
    låg bakom.
    Därför: Heder till TV4 och Petra Nordlund som direkt efter
    i TV4:s nyhetssändning kl 22:00 på ett mycket eftertryckligt vis sade: “Tre unga män
    med Iransk bakgrund har nu kunnat gripas som misstänkta för dådet”
    En sådan politisk okorrekthet hade TV1 inte väntat sig!

    Hade det hela utspunnit sig idag så hade Petra förmodligen fått sparken!

     

  40. 2009-05-26 15:34 Kajsa Juridikstudent

    “kk”, man begår inte ett brott om man tagit ett narkotiskt preparat i Amsterdam och är drogpåverkad av det när man kommer till Sverige — om man inte har preparatet på sig vill säga. Berusningen i sig är inte olaglig.

    Fast det är under förutsättningen att man inte agerar störande i Sverige på grund av sin berusning eller inte kan ta hand om sig själv på grund av berusningen. Då kan man bli omhändertagen av polisen — alltså inplockad till polisstationen för tillnyktring.

    Man kan dock inte begå brott under berusning av vare sig alkohol eller narkotika och påstå att berusningen är en förmildrande omständighet. Även om man är berusad är man ansvarig för att inte begå brott eller ansvarig för de brott man kan påvisas ha begått.

     

  41. 2009-05-26 16:10 Conny

    Kommer ihåg nær detta hænde och hur media tystade ner att det var invandrare. Helt klart så har gruppvåldtækter och øverfallsvåldtækter økat tack vara en okontrollerad invandring och frånvaron av ett jævligt hårt pekfinger. Gør som Australien, døm alla vid en gruppvåldtækt, æven om man bara “tittat på” till 50 års fængelse, och utvisning om det ær invandrare! Skærp straffen øverlag!!!

     

  42. 2009-06-06 23:30 my

    ok, först och främst lär er att kritiskt granska all medias framställning. som ovan sagt, de drivs av ett vinstintresse.
    vill ni verkligen veta ngt om den rättsliga tillämpningen av våra lagar gå då och läs domen, det är offentligt material så det är bara att ta för er.
    om gruppvåldtäkter ökat? säkert, men det är fortfarande så att de allra flesta våldtäkter sker i hemmet eller av någon till offret närstående.
    angående lagarna, en utredning om att göra det straffbelagt att utan samtycke ha sex med ngn annan har gjorts. men än så länge inte lett till ngt resultat. se vidare “samtyckesutredningen”.
    och alla ni som tycker att invandrare är så väldigt våldtäktsbenägna och att det är dem som är “djur”.. samma problem som att vi tillskriver kvinnor och män vissa egenskaper. samma slags fördomar om kvinnans sexualitet och mannens ständiga rätt till sex. om ni slutar generalisera så kan ni ju föregå med gott exempel. för det är ju det hela problemet med sexualbrottslagstiftningen, att den bygger på förlegade fördomar om kvinnor och mäns egenskaper. riktigt smutt om vi ska ta och blanda in ytterliggare kategorier..
    ja påföljderna för sexualbrott är förhållandevis låga, men se till att göra ngt åt det. de som kan ändra på det är riksdagen, ingen annan.
    slutligen: jenny, du har vart oerhört modig som vågat gå igenom hela processen. eloge till dig och alla andra som vågar vara ett offer, den svåraste rollen att spela.

     

  43. 2009-06-09 00:02 Jussi

    Detta var hemskt! Vissa inlägg av Sveridemokratanhängare är nästan hemskare… Men alla vettiga människor fattar att man inte kan dra alla män och alla invandrare över en kam. Så synd att ens nämna dessa saker samtidigt för de har inget med varandra att göra. Det är oftast helt “vanliga” killar som våldtar, så är det.

     

  44. 2009-06-10 21:35 Dr DG

    Jag måste säga att jag beundrar Jenny för att hon berättar offentligt att hon blivit våldtagen/misshandlad och det sätt hon “tvättar bort” det skamfyllda i det. Såg ett inslag i Efterlyst med henne för några år sen och blev lika imponerad då. Sällan jag sett nåt så starkt. Jag hoppas henne allt gott.

     

  45. 2009-06-11 02:27 erik

    Gretchen,som tycker att hon skulle få 30 miljoner i skadestånd.Av vem?
    Från oss oskyldiga laglydiga skattebetalare?
    Och hon är inte den enda som skulle behöva få det i så fall.det skulle bli tusentals miljoner.
    Varför skall vi betala för något andra har gjort.
    Ni kvinnor får väl teckna en våldtäktsförsäkring.
    Men inte du Frida för du går säker bland dina invandrarvänner.

     

  46. 2009-06-14 22:06 Gustav

    Frida, tyvärr är du helt fel ute. Visa istället statistik på att svenska män är överrepresenterade i våldtäktsmål. När du använder uttryck som ” Nazistpropaganda ” har du redan visat nivån på din argumentation. Men argumentation och fakta har ju aldrig varit vänsteranhängarnas starka sida.

     


Länka till inlägget:
http://www.kriminalkanalen.se/2009/04/20/tv-borde-vara-hardare-straff/