LÄS! Så flyttades Annika till Sverige - alla dokument

090408annikaostberg

Foto: Scanpix | Montage: Jenny Svenberg

DOKUMENT. Kriminalkanalen kan nu publicera de dokument som ledde till att Annika Östberg fick flyttas till Sverige.

I det material som Kriminalkanalen har tagit del av finns också alla handlingar från rättegången i amerikansk domstol. Läs alla dokumenten själv!

Rättegångshandlingar: Utsagor och utskrift från förhandlingen inför fastställandet av Östbergs livstidsdom 1983.
» Läs hela dokumentet (pdf,  712 kB)

Fallsammanställning: Underlag från Kaliforniens kriminalvård med uppgifter om Östbergs tid i fängelse, utskriven den 6 februari.
» Läs hela dokumentet (pdf, 63 kB)

Beslut i Kalifornien: Delstatsregeringen i Kalifornien, under ledning av guvernören Arnold Schwarzenegger, beslutar den 24 februari att Annika Östlund ska få överföras till Sverige.
» Läs hela dokumentet (pdf, 10 kB)

Regeringsbeslut: Svenska regeringen beslutar formellt att Annika Östberg ska få avtjäna sitt straff i Sverige  och att en framställan ska göras till amerikanska myndigheter. Beslutet skickas till amerikanska justitiedepartementet den 12 mars.
» Läs hela dokumentet (pdf, 15 kB)

Skriftväxling: Den svenska regeringens brev och det amerikanska justitiedepartementets slutliga godkännande den 28 mars. Bifogat finns också det formella domstolsbeslutet från Kalifornien, där överföringen till Sverige också godkänns av Annika Östlund, den 25 mars.
» Läs hela dokumentet (pdf, 54 kB)

Skriv ut eller dela:
  • Skriv ut artikeln
  • Facebook
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • Tipsa via e-post

Bloggar som länkar hit:

  1. Pingback by Annika Östberg 8 Augusti | Sommarpratare.se | 2010/07/29 at 15:05:35

    [...] kring Annika Östberg Så flyttades Östberg till Sverige – alla dokument Spara / dela med [...]

     

63 kommentarer

  1. 2009-04-08 21:12 Perry

    det är konstigt att sverige duger nu, både för modern och Annika. Men det är väl klart de har väl betalt in skatt i Sverige under tiden de bott i USA. Vet inte varför vi ska hålla på att värna denna typ av människor som gör aktiva val i sina liv, men inte sedan vill ta konsekvenserna för det. Umgås man med kriminella och missbrukare så kan det ju inte vara en nyhet att man förr eller senare hamnar i fängelse oavsett land man är i. Och då får man snällt acceptera att bli dömd enligt lagstiftningen i det landet. men det är klart det är ju bättre att lägga skattepengar på Annika en se till att det finns skola och omsorg.

     

  2. 2009-04-08 21:21 Perry

    ja, mina misstankar besannades ju när jag läste rättegångshandlingarna. Hon är ju helt oskyldigt dömd eller hur? Dömd tidigare för vållande till annans död, men det erkände hon sig skyldig till så det var nog en annan rupricering på det brottet. Stackars Annika

     

  3. 2009-04-08 21:36 Tobbe

    Vad bra att du läst dem. Tycker du ladda ett vapen är liktydigt med mord? att vara flickvän till en som skjuter är det ett brott? Att vara på en brottsplats, är det ett brott?
    Vilka fler “brott” hittade du i rättegångshandlingarna?

     

  4. 2009-04-08 22:37 Sussi

    Så du Perry tycker inte att Annika tagit konsekvenserna av sina handlingar trots att hon suttit 28 år i fängelse? Fascinerande.

     

  5. 2009-04-08 22:50 nalle

    Om alla uppgifter kom i dagen så skulle många ha svårt att anse annat än ett stort slöseri med skattepengar. Håller med Perry!

     

  6. 2009-04-08 22:51 Perry

    Nej det tycker jag inte, eftersom hon dömd till ett längre fängelsestraff i det land där hon begick sina kriminella handlingar.

     

  7. 2009-04-08 22:52 Oskar

    Om det finns lagar om/mot det i landet man är i så är det ju per definition ett brott. Om det är rätt eller inte att det är så, det är en annan fråga.
    I Sverige hade hon väl sannolikt blivit dömd till “medhjälp till mord”.

     

  8. 2009-04-08 22:53 Perry

    Tack Nalle

     

  9. 2009-04-08 23:03 Perry

    nej men Oskar, nu är du ute och cyklar, har du inte förstått att vi svenskar ska bli dömda efter svensk lag även om vi är utomlands*S*

    För gossarna i Malexander var det ju så att de två som klev ur bilen och skjöt poliserna vart fällda för mord ocg de som satt kvar i bilen för medhjälp till mord. Det var det ingen som tyckte var konstigt eller rättsvidrigt då. Men när Annika är med i en liknande situation så blir det ramaskrik. Heja den svenska dubbelmoralen.

     

  10. 2009-04-08 23:07 Perry

    Ursäkta, citerade fel. Samtliga i Malexandermålet vart dömda för mord, fast det var bara Jackie Arklöw som sköt.

    Gå gärna in på Aftonbladet sida och läs vad Leif GW Person skriver om detta.

     

  11. 2009-04-09 14:45 Buxen

    Om en svensk blir strandsatt i Thailand utan pengar vilket hander da och da och ber om hjalp blir det kalla handen hos den svenska ambassaden med kommentaren “det ar sjalvforvallat!” Pa sin hojd kan man fa lana en telefon for att ringa till Sverige och forsoka lana pengar av nagon van eller slakting. Men nar det galler Froken Ostberg eller Cubafangar sa finns det tydligen inga granser for vad det far kosta staten for att hjalpa dem hem. Om Ostberg far jobb vilket jag betvivlar hoppas jag att hon kravs pa denna flygresa.

     

  12. 2009-04-09 17:49 SVISSE

    jag tycker att det är rätt att ta hem annika till sverige.detr skulle varit gjort för länge seda.hon har suttit hela 28 år för något som hennes ynkrygg till pojkvän,som hängde sej sedan i väntan på rättegång.hoppas hon blir fri snart men det kommer att ta ett innan hon kommer ut först skall lagens kvarnar mala färdigt och swedan skall hon aklamatisera sej i sverige.nej ajg hoppas hon blir fri snarast så att hon får ta det lungt och komma i form här hemma.och det vasr bra sagt av perry

     

  13. 2009-04-09 18:22 Perry

    Svisse jag tackar för att du tycker att jag har bra åsikter även om de går stick i stäv med dina. Jag anser att hon skulle varit kvar och tagit sitt straff, för det hon är medskyldig till enligt amerikansk lag.

     

  14. 2009-04-10 11:40 eva

    Visst hon har varit längre i USA än i Sverige. Men hon är svensk medborgare och har sin familj här. Och att vem 17 förstår inte att hon är en skyldig och dömd mördare? Jag ser henne inte som något offer, hon har absolut haft sämre förutsättningar än dom flesta av oss. Men det är ingen ursäkt snarare än fingervisning till varför det gick åt helsike i så unga år. Och att hon fick komma hem till sverige det är något som kriminalvården jobbar med, att få hem svenskar som sitter i fängelse utomlands. Något dom flesta länder gör. En anledning till att det har varit en hel del om Annika beror ju också på att hon har suttit längst i fängelse utomlands. Så trots sina brott så tycker jag att det var helt korrekt att plocka hem Annika Östberg, hon är svensk medborgare och har begått/varit delaktig i mord och blivit dömd. Och har dessutom suttit i fängelse i 28 år för detta, så det är ju knappast att hon glidit runt på en räkmacka.
    Tror inte att någon som är läskunnig och har lite sunt förnuft tror att hon är oskyldig till dessa brott. Men 28 år senare så är det på tiden att hon fick komma hem och att hennes straff tidsbestäms.
    Hon är inte de första tungt kriminella svensk som har fått avtjäna sitt straff i sverige istället för det land dom begick brottet, och hon är garanterat inte den sista. Precis som tungt kriminella blir förflyttade från sverige till sitt hemland för att avtjäna sitt straff.

     

  15. 2009-04-10 12:47 Pixie

    Inte nog med det så kostade det sextiofyra tusen för att frakta hit henne också då finns det plötsligt pengar i vår!!!!
    skattekista. Otroligt!!!!

     

  16. 2009-04-10 18:45 sid

    sjukt att åka fast för det hennes pojkvän gjort.

     

  17. 2009-04-11 08:21 Lisbeth

    Svisse: Håller med dig helt

     

  18. 2009-04-11 11:16 sid

    Vad är 64 tusen kronor jämte 100 milijoner i BONUS till en som bara gör sitt jobb.Tänk om lilla Pixie

     

  19. 2009-04-11 21:35 stefan

    säg vad ni vill men hon är dömd i staterna och ska sitta sitt straff där och inte i sverige,jag bryr mej inte vad hon gjort och inte gjort för vad jag vet så är hon inte dömd sverige

     

  20. 2009-04-14 19:32 Fredrick

    Herre gud vilka problem vissa utav Er har! Ärligt talat hur mår ni egentligen som tycker att en människa skall sitta mer än 28år i fängelse för ett MORD som hon själv inte ens har utfört?! Visst var hon med, och visst… enligt domstolen skall hon avtjäna 25-livtid men om vi kan ta hit terror misstänkta människor bara för att dom bott en längre tid i Sverige så visst tusan skall Annika efter 28år i Amerikanskt fängelse få komma hem. Sluta skäm ut er! (ni som klagar)

    FREDRICK

     

  21. 2009-04-14 20:08 Perry

    Fredrick, du kanske ska följa med lite bättre och dessutom hålla dig till det som är fakta. Dömd för medhjälp till TVÅ mord, som hon dessutom erkänt sig skyldig till. Läs hennes belastningregister så kanske du förstår vad det är vi säger. OCH JAG HAR ALDRIG sagt att jag tycker att terroristdömda ska få komma till sverige heller, men nu när du tar upp det så anser jag att dessa ska utvisas till sina respektive hemländer. Och ja, jag anser att Annikas hemland är USA, eftersom hon levt sitt hela liv där, från barnsben.

    Men Fredrick om du nu är så godhjärtat bjud hem henne till dig och låt henne bo och leva med din familj.

     

  22. 2009-04-14 21:12 Fredrick

    Kul med folk som komenterar, fakta är väl ändå att hon är Svensk medborgare, att hon har sin svårt sjuka mor i Sverige och även har andra släktingar här. Kom igen nu Perry gör inte en jätte sak utav detta, hur mkt skit går inte våra skatte pengar till? Med det sagt så är det väl inte orimligt att hon efter att ha avtjänat 28år i amerikanskt fängelse skall få komma hem? Hade det inte gällt en polis hade hon aldrig blivit sittande så länge och det tycker jag inte är rätt. Nu är Annika hemma, jag säger bara Välkommen hem Annika och hoppas att hon skall få en chans att kunna göra något så att andra ungdomar inte skall behöva hamna där hon hamnade. Hon har något att förmedla och med hennes story kommer ungdomar att lyssna.

    FREDRICK

     

  23. 2009-04-14 23:30 Perry

    Men Fredrick, tror inte hennes mor var så sjuk när de emigrerade till Usa, men det är klart det är ju alltid bättre att återvända till Sverige som plötsligt duger när man är sjuk, då passar det att vara svensk medborgare. Tror inte att det var en polis som hon var med att mörda är den språngande punkten i domen, utan att hon de fakto är dömd för dråp tidigare och att det första mordet på resturangägaren var planerat. jag håller med om att våra skattepengar går till mycket skit, men varför belasta systemet ännu mer. Jag vet att bara de pengar det kostade att transportera hem denna stöttepelare (640 000kr) hade gjort mycket nytta i förbyggande syfte för de ungdomar du nämner, men du Fredrick vi har svenska missbrukare och mördare i våra svenska fängelser med mer tragiska historier än Annika. Knaske vore bättre att satsa på dem istället för att yttligare sätta Annika på en pedistal. Som jag ser det har hon fortfarnde en skuld till det amerinksa samhället och alla hennes offer, ja de finns, hon har bla sålt narkotika och alkhol till minderåriga. Sysslat med kontokortsbedrägerier och annat kriminellt, det är bara läsa hennes belastningregister. SKulle vara intresant om den blev översatt så att alla Annikakramare kan förstå hur pass oskyldig hon är.

    De är nog rätt många som har trott på medias bild av henne, att hon vart dömd bara för att hon var på plats och hennes pojkvän tog livet av sig. Det konstiga är ju att de glömmer rapportera om hennes tidigare domar eller att hon erkände sig skyldig för att slippa dödsstraff, pga av bevisningen mot henne var så stark.

     

  24. 2009-04-15 08:43 Lisbeth

    Dråpet som du nämner Perry tog hon på sig för att få ut sin f d pojkvän (Chris) ut ur fängelset.
    Jag tycker att en mäniska har rätt att få bevisa att man är en annan än för 30 årsedan.
    Sluta ankla Annika för vad hon gjorde för 30 årsedan!

     

  25. 2009-04-15 14:51 Peter

    Varför ska vi ta den smällen. Att följa lagen oavsätt var vi är är väl självklart, kan inte komma och säga det är ju inte lika farligt i mitt hemland (sverige). Medhjälp till mord straffas på samma sätt som mord. Det är bara att acceptera. Sluta med dessa snyft historier och låt henne sitta sitt straff där hon begick brottet. Vi har barn som inte får dagis platser för att det inte finns pengar men att transportera fångar liknande detta fall för miljoner kroner om året det finns…. Sjukt att man viker sig för att media spelar på snyftkortet….

     

  26. 2009-04-15 16:04 Lisberh

    Jag tycker bara hon bör få en chans!

     

  27. 2009-04-15 17:47 Perry

    Om det du säger Lisbeth stämmer så motsäger det ju det du sagt tidigar om en stark och smart kvinna, hur smart är man om man tar på sig någon annas dråp. Och vem ska vi dömma för vad hon gjort för 30år sedan. Det handlar helt enkelt om att man får ta konsekvenserna av sitt handlande, oavsett var man gjort dem. Och konsekvens av att umgås med missbrukare och kriminella element är att man till slut hamnar i fängelse eller dör på en det ena eller andra sättet av sitt missbruk. Det är väl dags att människor får börja ta ansvar för sina liv både här i Sverige eller vilket land nu man väljer att leva.

    Vilken chans fick resturangägaren eller polisen som stannade för de fått punktering?

    Och snälla, smarta och starka Annika har nog fått beskärda del av chanser i livet, men valt att inte ta dem tillvara.

     

  28. 2009-04-15 22:11 Lisbeth

    Snälla Perry, hon har inte haft några chanser på 28 år. I fängelset har hon skött sig, låt henne bevisa det ute i det fria också.
    En människa kan förändras, jag känner många f d missbrukare och alkolister, som är fria från sitt missbruk idag.
    Jag försvarar inte Annikas brott, baa att hon suttit av dem nu.

     

  29. 2009-04-16 08:56 Perry

    Jo, Lisbeth du försvarar hennes brott då du anser att hon suttit av dem, fast hon blivit dömd till ett straff enligt amerikansk lagstiftning. Då hon varit dömd till fängelse i usa tidigare och haft chanser att bevisa att hon blivit en annan människa ute i det fria som du säger. Men det har ju inte passat fröken Annika. Och snälla lisbet, varför skulle hon få leif silbersky till advokat. Hon får helt enkelt ta den som tilldelas henne. För varken du eller jag får, kan eller har råd att välja advokat. Det är fortfarnde skrämamde att människor anser sig ha rätten att dömma andra länders lagstiftning. Men jag har ju glömt det viktigaste argumentet till att Annika särbehandlas, hon är ju kvinna. Blir smått upprörd när jag hör Grunewald sitta i tv och säga att Annika är ödmjuk, snäll, snygg och tycker om hundar. Det är rätt nivå på denna diskusion.

    Lisbeth du ska få ett förslag, du som tycks värna så hårt om kriminella, starta aktioner för de svenska män som sitter för brott av mindra karaktär en de Annika blivit dömd för i amerinska fängelser.

     

  30. 2009-04-16 08:57 Perry

    Lisbeth, föresten är det intresant att du inte väljer att kommentera frågan om vilka chanser resturangägaren eller polisen fick. För svaret på det vet vi ju. INGA

     

  31. 2009-04-16 11:34 Lisbeth

    Jag värna inte om kriminella, jag tycker bara alla ska få en chans när de kommer ut ur fängelset. Alla klara det inte och då ska de in igen. Vad jag vill säga, låt Annika får en chans först innan man hoppar på henne.
    Tyvärr fick en restarangägaren eller polisen en chans och det beklagar jag verkligen, men om igen: Det är 30 årsedan och vi kan inte ändra på det som hände. Skulle du Perry, inte vilja få en andra chans om du kunde?
    Man måste kunna gå vidare i livet, hur ont det än gör.
    Vilken advokat hon får avgör hon själv eller kriminalvården åt henne. Jag har råd att välja viken advokat jag vill ha.

     

  32. 2009-04-16 12:25 sid

    PERRY har talat. Finns det verkligen någon som håller med honom?HU yeda mej

     

  33. 2009-04-16 13:00 Perry

    Sid, det finns nog många som håller med mig, men är för rädda att bli på hoppade av Annika kramare. För det är ju inte politiskt korrekt att inte stå med blommor och hurra rop då en återfalls förbrytare och dömd mördare vill komma komma tillbaks till sitt hem land som de engång valt bort.

    Och alla tycks ju anse att 30 är en lång tid för att synda sina brott. Men ingen frågor hur länge de anhörigas straff ska vara. .

    Lisbeth, Annika har ju ett flertak gånger visat att hon inte klarar av det, hur många chanser ska hon få. Börjar det om på noll nu när hon är tillbaks i sverige

     

  34. 2009-04-16 14:10 Lisbeth

    Perry, vad har hon gjort den senaste 28 åren för brott?

    Ja, de gör ont för de anöriga och jag tycker synd om dem, men dom måste ju ett liv utan hat också. Dag ut och dag in i 28 år kan man inte gå omkring och tänka på något som hände för länge sedan. Då skulle jag aldrog ha någon fird.

     

  35. 2009-04-16 17:27 Kenny

    @Lisbeth: I fängelset…6-7 år efter att hon låstes in för dubbelmordet…åkte hon fast flera gånger för narkotikabrott.
    Det var den exemplariska fången det…

     

  36. 2009-04-16 19:00 Lisbeth

    Och sen?

     

  37. 2009-04-18 12:59 sid

    Perry. Du säger att det är många som tycker som du! Ändå är det bara du som hörs. Ock några svansar. Tror du på fullt allvar att alla dömda är SKYLDIGA? Det finns fullt med folk som sitter iSvenska fängelser som inte är skyldiga till det brott som de anklagas för. En del har helt enkelt haft dåliga Advokater.En del erkänner för att de tror att Staten ock Åklagaren kommer att undanhålla bevis som friar den Åtalade. Så hände i TV där en Åklagare inte ens ber om ursäkt för att ha dömt en OSKYLDIG till 8 år för Våldtäkt (vad jag vet sitter HON inte i fängelse ännu) DET!!! Är skrämmande

     

  38. 2009-04-18 13:02 sid

    (Då menar jag Åklagaren, Om det var nån som inte förstod det)

     

  39. 2009-04-18 13:19 sid

    Sid, Av ditt inlägg så tolkar jag det som du inte förstår grundfrågan. Annika är BEVISLIGEN en återfalls förbrytare, Hon har erkänt sig skyldig till dråp, två mord. Dömd för narkotika brott av olika karaktär, bla sålt till minderåriga. Hon har suttit 28 år av ett straff på 25×2 till livstid. FRågan är vilket rätt sverige har att ändra på andra länders straffskala.

    Det fall med åklageran du tar upp förstår jag inte, men det har ju varit så att så fort en kvinna säger våldtäkt så den utpekade mannen blivit dömd på hennes ord. Och det är ju den svenska oppionen som sett till att det ligger till så med just den typen av brott. För skulle en åklagare välja att lägga ner ett fall med den rupriceringen pga saknad av teknisk bevis, så kommer tredje statsmakten(pressen) att skrika rätt ut. Tänk på att vi själva väljer det samhälle vi vill leva.

    Och att det är bara ett fåtal svansar som du kallar dem som håller med mig, kan ju bero på att det inte är lönt att öppet kritisera en sak som denna eftersom den lilla människan är rädd för att bli utpekad och kritiserad av människor som dig.

    Intresant att du väljer att kommentera svenskar som är oskyldigt dömda, men väljer att inte kommentera alla som är skyldiga men klarat sig undan pga av proseccmissar av tex åklagare. För det är ett större antal en du vill veta. Det senaste fallet är ju den man som klarar sig undan pga av att målsägande tagit livet av sig.

    Ja jag tror att de som är dömda skyldiga. Annars kan vi lägga ner både polis och domstolsväsendet.

    Vem är hon som inte sitter i fängelse?

     

  40. 2009-04-18 19:50 sid

    Perry. nu när jag läst ditt och Lisbeths samtal kan jag inte annat än hålla med dig. Låt Annika sitta där hon sitter.

     

  41. 2009-04-18 21:15 Perry

    Tackar för det Sid

     

  42. 2009-04-19 15:29 sid

    Det där var inte jag,SID.Perry.Du tycker att Annika som INTE mördat någon, skall sitta inne 30 år till. det är vad du säger Hu yeda mej

     

  43. 2009-04-19 21:28 Perry

    Sid, vill inte knäppa dig på näsan men hon har erkänt dråp och TVÅ mord. Hon är inte oskyldig enligt amerikansk lag, och det var i USA hon begick sina MORD. HUR Svårt kan det vara att förstå det. Hur länge tycker du att en mördare ska sitta i fängelse. Nu menar jag en människa som med berått mod dödar andra människor. Inte någon som genom en olycka tar död på någon.

     

  44. 2009-04-20 10:42 vicky

    DU HAR RÄTT PERRY “TACK FOR ATT DU FINNS”

     

  45. 2009-04-20 17:36 Lisbeth

    Vågar jag påpeka ännu en gång att en människa kan förändras. ‘Vad vet ni som sitter och anklaga Annika dag ut och dag in hur hemsk hon är.
    Man kan visserligen inte älska alla, men med mänklighet kommer man stor vart med här i livet. Jag har den och fler med mig.
    Tack alla ni som stött mig i denna fråga.

     

  46. 2009-04-21 20:36 agneta

    Tråkigt när man gör det så lätt för sej själv som “perry” gör….
    28 år i fängelset inte bara kan rehabilitera dem mest förhärdade skurken - det knäcker den oxå.
    Finns forskning på detta - 10 år är vad människa pallar innan den tappar gnistan och det är försent att “koma tillbaks”
    Därför har vi betydligt kortare livstidsstraff - 9-11 år i sverige
    Man måsta få en chans att kunna komma tillbaka till samhället. Alla kan göra misstag, hamna i missbruk, handla kriminellt, speciellt i unga år.
    Att Annika som 12 åring blev övergiven av sin mor och hennes nya man är något som forskningen vet mycke om - sorgliga historier och var är papporna?

     

  47. 2009-04-21 21:32 ninni

    nää det hon har gjort är fruktansvärt, ger man sej in i leken får man leken tåla och jag förstår de anhöriga tänk er själva in i situationen!
    Annika borde ha vart kvar i USA i fängelset tills livets slut!

     

  48. 2009-04-21 21:51 Lisbeth

    Tack Agneta. Precis så!

     

  49. 2009-04-21 23:54 Perry

    Agneta, en liten fråga bara. Då Annika suttit kortare straff i amerikanska fängelser, hur kommer det sig då att hon “utan att tappa gnistan” VÄLJER att gå tillbaks till sitt tidigare liv. En annan fråga är ju varför det inte varit viktigt för Annika att återvända till sitt kära hemland efter hon kommit ut från fängelset. istället för att vara kvar i Usa.

    Sen är min huvudtes fortfarande varför vi svenskar ska styra över ett annat lands lagar. Hur absurda vi en tycker att de är i våra ögon.

    Agneta på vilket sett gör jag det lätt för mig?

     

  50. 2009-04-22 15:29 sid

    PERRY!…Jag kritiserar inte dej. JAG bara tycker så. DU får tycka vad du vill. Nu anser jag för min del kommentarerna är över vad gäller detta fall. SID

     

  51. 2009-04-25 18:47 Lelle H

    många fel uppgifter här till exp 64000 skall vara i dollar alltså betydligt mer i svenska kronor

     

  52. 2009-04-25 18:48 Lelle H

    dödsstraff hade varit billigare för sverige

     

  53. 2009-04-27 11:08 örebroarn

    vi kan väl lägga pengar på de våra här i sverige,nu kommer hon tjäna fet stora pengar på sina år i usa,att skriva vad tufft hon haft det och få en fin fet pension,inte fan kommer hon att få stämpla och vara till arbetsmarknadens förfogande,hon får det bättre än en svensk som sliter här för mödan och betalar skatt

     

  54. 2009-04-28 18:07 lena

    Bedrövligt att släpa hem nå dylikt , låt fanskapet lida för det hon gjort. För det är nog andra som har det mkt svårare än vad hon har , ELLER ??? Gör man nåt som är fel så ska man fanimej få sote för det.

     

  55. 2009-04-30 20:48 3rumochkök

    Beatrice Ask sa i nyheterna när Annika skulle komma hem, att det är varje människas rättighet att få avtjäna straffet i sitt egna hemland…..
    Ok….varför gäller inte det, de invandrare som sitter i våra fängelser.
    Varför INTE DIREKT DEPORTERA NÄR DE BLIVIT DÖMDA…ja, lilla naiva, kravlösa, slappa Sverige…

     

  56. 2009-05-03 17:58 HARRIET BOUVIN

    Sparka den som ligger!! Och den som sparkar hårdast vinner.

     

  57. 2009-05-04 05:30 Janne Z.

    Jo hej alla tjuvhatare! Vad faan vet ni om svensk lag och fängelser? Själv har jag avtjänat straff i 34 år här i Sverige på olika kåkar och det skall ni veta att Annika Ö. kom inte hem till något paradis, för Hinseberg är en riktig “råttkåk” att sitta på. Men det är hennes val och sluta kasta skit mot henne. Hon har rätt som alla andra medborgare att få vistas i sitt eget heemland. Sluta jämföra henne för 28 år sedan med vem hon är idag. Alla människor växer till sig och blir förståndigare med åren, elller? Janne Z.

     

  58. 2009-05-04 08:57 Lisbeth

    Janne Z, du har rätt! Efter 28 år måste mabn kunna få bevisa att man blivit en annan människa. Först efter det kan de elaka kommentarerna komma ut, om hon skulle misslycks. vem fel är det om hin skulle misslyckats, jo ert!

     

  59. 2009-05-08 18:56 Mona

    Jag håller fullständigt med Perry… låt henne sitta där hon satt. Hon har inte här hemma att göra. Att vara född i Sverige och sedan utflyttad utgör ingen rätt att få komma tillbaka. Vi har nog med utgifter som vi har.

    Jag har läst domen från USA och hon har ju hittat på en massa skit redan innan hon var med om dödsskjutningen.

     

  60. 2009-05-11 15:32 Perry

    Janne Z, vilket rätt ska hon ha att välja, och jag blir väldigt ledsen att Hinseberg är en “råttkåk”, men det är klart du verkar ju vara den rätta att uttala dig, frågan är ju vad du lärt dig av 34år på kåken. Jag börjar bli tröttt på att kriminella ska ha revansh i samhället, sluta se er själva som offer för era egna val i livet. Och du Janne är det inte så att både du och Annika fått flera chanser att välja den smala vägen i livet men alltid valt att ta den enkla vägen igen och återfalla till kriminallitet, för snabba pengar utan att behöva göra ett heligt dagsverken. Utan istället stjäla från oss dumma stackare som spar ihop till det vi vill ha.

    Intresant att ingen kritiserar Annikas mor som väljer bort henne för en man, istället frågar man var papporna är.

     

  61. 2009-05-11 15:34 Perry

    Vill passa på att TACKA alla som haft kurage nog att stötta mig i denna debatt.

     

  62. 2009-05-12 10:30 Lisbeth

    Jag är inte förtjust i alla kriminella och tycker de ska sitta inne, men man måste kunna få en chans när man kommer ut och lyckas man inte, ja då…. Om alla misstro en hela tiden, ja då är det lätt att falla tillbaka.
    Annika har inte ens fått bevia något, för hon har varit inlåst i 28 år.
    Ja, jag frågar mig vad papporna, när hon som ung hamnade i trassel? Har de ingen skyldighet?
    Låt nu Annika vara i fred! Jag kommer att återkomma så fort jag läser något om henne igen.
    Ge Annika en chans!
    Jag har ett varmt hjärta!
    Jag vill också passa på att tacka alla som stöttat mig!

     


Länka till inlägget:
http://www.kriminalkanalen.se/2009/04/08/las-sa-flyttades-annika-till-sverige-alla-dokument/